2014. április 8., kedd

A Parkunk

Csak szerényen adtam a címet. Szóval milyen is A Parkunk? Meg egyáltalán melyik park is ez?  Ezen a linken klikkeljetek az imagenes-re, és jól meg is nézhetitek, milyen a Dehesa de la Villa.
Mi - nem túl meglepő módon - futni szoktunk benne. Megérdemli ezt a bejegyzést, mert az elmúlt héten Madridban elég rossz idő volt, és hétfőn egy közel 2 órás futás alatt csak egyszer áztam el benne. Dícséretes!
Megfigyeléseim egyike, hogy a sztenderd "parkkellékek" (futók, sétálók, kutyások, babakocsit tologatók) mellett itt meglepően nagy koncentrációban vannak a futócipős idősek. Jönnek a nap bármely szakában egyedül, csapatostul, futócipőben, melegítőben, vagy sportos öltözetben és körbesétálják az egészet. És bizony tempósan, sokan még le is nyújtanak a park kijáratánál. Nagyon jó őket látni.
Az elázásom alkalmával például két hölgy - láthatóan ismeretlenül beszédbe elegyedve -  nagy nevetgéléssel dícsérgette az Urat, hogy volt náluk esernyő és most sétálhatnak nyugodtan tovább. (Igen, igen, az ilyen beszélgetéseket is értem már! Cool! :) )
Az is nagyon tetszik, hogy a parkban mindenféle "konditermi" eszköz van, például kényelmes padok előtt kis biciklipedálok, de láttam már lépcsőzőt, szobabiciklit is. A bordásfal, ferdepad szintén gyakran jön szembe, éppúgy, mint a közös foci és kosárlabda pályák.
Lehet, hogy nem csak a mediterrán étrendtől egészségesebbek itt az emberek?
Ilyen, és ehhez hasonló parkból egyébként rengeteg van a városban, és nagyon sokan használják is őket, mindig van bennük élet, jó idő esetén pedig konkrétan tömeg.
A hétfői hosszabb futóköröm alatt jó ideig figyeltem azt is, hogy látok-e szemetet. Nem láttam! Az eldugott sarkokban sem. Arra még nem jöttem rá, hogy ez a parkban dolgozóknak köszönhető-e, vagy a spanyolok egyszerűen miután holnap is ugyanoda jönnek le sétálni, focizni a gyerekkel, napozni a füvön, nem dobálnak el semmit.
Talán még Peti egyik első esti futó élményét érdemes itt a parknál elmesélni (bár a forrás így nem autentikus). Előre szólok, hogy nem lesz benne szatír!
Munka után ráveszed magad, hogy fuss. Hideg is van, fáradt is vagy. Sebaj, ez jól fog esni. Kimész a parkba, indulás. Nagy része kivilágított, de azért akad, ahol csak a Holdra lehet számítani. Egy ilyen sötétebb szakaszon egyszer csak sok-sok világító, mozgó pont jön szembe, trappolnak feléd és fújtatnak is. Na, ebből mi lesz??? Talán a Ku Klux Klanhoz van szerencsém??? Közelebb érve kiderül, hogy a fejlámpás helyi futóklub hozta rád a frászt... Easy.
Mikor én először láttam őket, nagyon örültem, hogy nem egyedül vagyok ott... :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése