2014. május 8., csütörtök

Toledo

Ez lesz az első olyan bejegyzés, ahol néhány fotó is bizonyítani fogja, hogy élünk és virulunk.


Toledo a világörökség része, ennek megfelelően tursitahordák vágtatnak rajta keresztbe-kasul. Mögöttem is láthattok párat... :)

Tőlük eltekintve egy olyan város, ahol "érezni lehet a történelmet". Egészen az 1500-as évek közepéig főváros volt, ennek megfelelően gyönyörű az óváros, zegzugos utcákkal, amiken tekeregve remekül el lehet tévedni. Mi is megtettük... :D Ennek nagy előnye az volt, hogy letérve az említett turistahordák útvonaláról, csendes utcácskákat is találtunk, például:

Így a toledói kirándulásunk tanulsága az, hogy érdemes bemenni a tourist office-ba egy várostérképért, mert van ahhol a google maps sem működik...

A városban talán a legszebb a katedrális, határozottan reprezentálja a katolikus egyház nagyságát, gazdagáságát. Ilyesmi volt a rálátás az egyik utcácskából:



 
És ilyen és ehhez hasonló dolgok voltak belül:

 
 
A katedrális megtekintéséhez természetesen belépőt kell váltani. Ekkor én még nem rendelkeztem NIE-vel (szószerinti fordításban: Külföldiek Azonosító Száma), Peti viszont igen. Hogy mi az összefüggés a kettő között? A katedrálist spanyol állampolgárok és a szerencsés NIE-vel rendelkezők ingyenesen tekinthetik meg. A pénztárnál nagyon kérdezgették, hogy milyen igazolványunk van, miután ugye nagyon szépen tudunk spanyolul köszönni és bizony ilyenkor mindig spanyolul érkezik a folytatás... :D Szerencsétlenségükre én értettem a szándékot, vidáman mondtam, hogy bizony egy NIE van kettőnkre, így élvezhettük azt a kedves gesztust, hogy Petit már "spanyolnak" tekintették egy belépő erejéig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése